Investeren in een warme en sociale gemeente

Op 23 november 2016, over deze onderwerpen: Toerisme

Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts (N-VA) investeert via Toerisme Vlaanderen 718.000 euro in 20 erkende verblijven voor sociaal toerisme verspreid over heel Vlaanderen. Vakantieverblijven zullen met dit geld hun verblijf toegankelijker, moderner of familievriendelijker maken. Zo kunnen ook mensen met een ernstige handicap of zorgbehoefte genieten van een welverdiende vakantie. Daarnaast trekt de minister nog eens 700.000 euro uit met ‘Toerisme voor Allen’, bovenop de reeds toegekende 1,3 miljoen euro voor 44 Vlaamse vakantieverblijven. En nog beter nieuws! Wist je dat ook Vakantiecentrum Reigersnest in Koksijde en Ter Helme in Oostduinkerke respectievelijk 75.800 euro en 79.700 euro aan subsidies zullen ontvangen? Reigersnest zet alvast de inrichting van drie familievriendelijke gezinskeukens, kindvriendelijke toiletruimtes en een veilige speelvloer op de planning. Ter Helme zal het geld gebruiken voor toegankelijkheidswerken. Met N-VA Koksijde-Oostduinkerke blijven wij streven naar een sociale en warme gemeente, verheugd om te horen dat onze minister de daad bij het woord voegt!

Hoe waardevol vond je dit artikel?