N-VA wil regenboogzebrapad in Koksijde-Oostduinkerke

Op 21 mei 2018
Regenboogzebrapad

N-VA wil een regenboog-zebrapad in Koksijde-Oostduinkerke! Dat zou een primeur zijn voor West-Vlaanderen. N-VA Lijsttrekker Sander Loones en Jong N-VA voorzitter Pablo Govaerts: “N-VA wil aantonen dat onze gemeente een veilige thuis is voor iedereen, ongeacht seksuele voorkeur.”
17 mei is de Internationale dag tegen holebifobie en transfobie.
Net daarom lanceert N-VA op deze dag haar voorstel.
Sander Loones: “De strijd voor gelijke rechten van Holebi’s is nog niet gestreden. N-VA staat al jarenlang mee op de barricaden voor aanvaarding, veiligheid en weerbaarheid van Holebi’s. Met dit regenboog-zebrapad maken we dat voor iedereen ook zichtbaar. Ook in onze eigen gemeente.” Het eerste regenboogzebrapad kwam er in West Hollywood in 2012.
Sedertdien volgden verschillende andere landen. In Vlaanderen kwamen er eerder al (tijdelijke) zebrapaden in Antwerpen, Gent, Genk en Brussel.

Pablo Govaerts: “In West-Vlaanderen is er nog geen regenboog-zebrapad. Koksijde-Oostduinkerke zou dus de primeur kunnen hebben en onze ambitie extra in de verf zetten. Het zou fijn zijn zo’n zebrapad aan te leggen in elke deelgemeente. Zo maken we duidelijk dat de ganse gemeente open en divers is.”
Niet onbelangrijk: De zebrapaden die de N-VA voorstelt zijn in overeenstemming met de wegcode en kunnen dus permanent blijven liggen: “Ze hebben afwisselend een strook wit en een strook regenboogkleur”, verduidelijkt Sander Loones. “Het is een sterk symbool, kost weinig geld en kan snel worden gerealiseerd.

Hoe waardevol vond je dit artikel?