Sander Loones wordt lijsttrekker N-VA Koksijde-Oostduinkerke

Op 14 maart 2016, over deze onderwerpen: Activiteiten & Afdelingswerking

De N-VA afdeling van Koksijde-Oostduinkerke verkoos maandagavond haar nieuwe bestuur. Joe Govaerts blijft voorzitter, Jan Van Den Broucke wordt ondervoorzitter. Penningmeester en secretaris zijn respectievelijk Andreas Cavyn en Sam De Rechter. De communicatie is in handen van Björn Cools en Peter Hillewaere. Pablo Govaerts focust zich op de jongerenwerking. Samen met het ganse N-VA bestuur zullen zij de N-VA leiden naar de gemeenteraadsverkiezingen in 2018.

Sander Loones werd tegelijk aangeduid als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Sander is nationaal ondervoorzitter van de N-VA en Europees parlementslid. Sander Loones: "Wij hebben al jaren een erg sterke afdeling, die verankerd is in het sociale, het verenigings- en het ondernemingsleven van onze gemeente. Met uitstekende mensen en schitterende bestuurders zoals mijn vader Jan, die jaren schepen en parlementslid was, en federaal kamerlid Rita Gantois die vandaag onze schepen is in het college. Ik ben bijzonder fier dat ze mij hebben gevraagd om de kop te trekken in 2018."

"De uitdaging is alvast duidelijk", vervolgt Loones. "Recent hebben OpenVLD en CD&V aangekondigd dat zij opnieuw samen op één lijst naar de kiezer trekken. Onze N-VA vertrekt uit haar eigen sterkte en zal met een eigen lijst opkomen. Daarmee zullen we meer dan ooit onze ambitie tonen voor onze gemeente, voor onze jongeren, voor wie werkt en voor onze senioren. Al meer dan 20 jaar bewijzen wij ons als belangrijke partner in het gemeentebestuur. Wij zijn niet enkel nuttig, maar echt nodig om het beleid van onze gemeente mee te kleuren."

Het volledige nieuwe N-VA bestuur bestaat uit:

* Nationaal N-VA ondervoorzitter en Europees parlementslid Sander Loones;

* Schepen van Cultuur en Kamerlid Rita Gantois;

* Gemeenteraadsleden Jan Loones,  Greet Verhaeghe, Peter Hillewaere, Adelheid Hancke, Gerard Vandenbroucke en Andreas Cavyn;

* OCMW raadsleden Hilde Degraeve, Eddy D'hulster en Bruno Vandicke;

* Bestuursleden Joe Govaerts, Jan Van Den Broucke, Sam De Rechter, Björn Cools, Nele Bekaert, Bernard Bruneel , Gudrun Christiaen, Paul Declerck, Frank Geerts, Pablo Govaerts, Charlien Lagrou, Redgy Lambersy, Greta Leye, Koen Ringoot, Dirk Sagaer, Frank Van De Vyver en Rudy Van Elverdinghe.